niet veel loos hier - Reisverslag uit Accra, Ghana van marco mout - WaarBenJij.nu niet veel loos hier - Reisverslag uit Accra, Ghana van marco mout - WaarBenJij.nu

niet veel loos hier

Door: marco

Blijf op de hoogte en volg marco

21 December 2005 | Ghana, Accra

fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar allemaal.

nu ik dat achter de rug heb mijn bericht, dat deze keer behoorlijk beperkt zal zijn. veel te melden heb ik namelijk niet. mijn big hospital trip hebben jullie in mijn vorige bericht uitvoerig kunnen bestuderen. sindsdien is er niet veel gebeurd. mijn reisgenoten zijn vorige week dinsdag terug gekomen. ik was zeer blij ze allemaal weer te zien, het waren de mensen die ik het beste kende en de mensen waarmee ik hier vanaf het begin heb gezeten dus het was fijn ze weer te zien. gisteren is jamie (mijn beste vriendin hier in ghana)dan uiteindelijk vertrokken , jammer maar helaas. Ik ben echter zeker dat ik haar weer zal zien (ze gaat naar europa over een maand) en dat we contact houden. ik behoor duidelijk tot een uitstervend ras, de meeste vrijwilligers waarmee ik hier gekomen ben zijn al vertrokken, volgende maand gaat er weer een vandoor en de andere vier blijven wel tot aan het einde. De schoolvakantie is afgelopen vrijdag begonnen. Goddank, want ik had echt ff genoeg van die koters en het was een beetje frustrerend om te merken dat ze niet bijster veel hebben opgestoken van mijn drie maanden onderwijs. Kerst zal ik in mamfe doorbrengen met mijn familie (alex organiseert een etentje voor alle vrijwilligers) en kerst zal ik op het strand doorbrengen met bijna alle vrijwilligers van de hills. Daarna een kort reisje naar Mole national park (voor de olifantjes) dan terug naar de hills door volta region (waterval, heuvels en bos). Eigenlijk is dat alles wat ik te melden heb. Het enige andere grote nieuws (althans voor mij) is dat mijn ouders en Dosh waarschijlijk op bezoek komen tegen het einde van februari. Veel tijd op school heb ik dus niet meer. ik kom ongeveer halverwege januari terug van mole/volta region en daarna is het iets meer dan een maand tot de familie op bezoek komt. Het voelt gek genoeg alsof ik nog amper tijd heb, en dat terwijl ik pas net over de helft ben.

Ok, het enige andere wat ik jullie nog te melden heb is dat ik niet de enige ben die een website bijhoudt. ten eerste is er Ryan, een vrijwilliger in Akropong (buur dorpje) die een zeer coole website heeft:
http://www.traveljournals.net/travelers/witcombe/
Er zijn onder andere foto's te zien van Akropong, Brenu Beach (mijn nieuwjaarstekkie), larabanga en mole waar ik binnenkort heen ga, Kakum rainforest (been there done that),leighan en Becky (twee vrijwilligers hier, leighan is al thuis, becky is een van mijn mede dinosaurs), het akropong festival (was echt super vet)en vergeet niet Georges bar te bekijken (ons stamcafe in akropong)

groetjes,

marco

  • 21 December 2005 - 15:13

    Heidi:

    Lieber Marco, habe wieder genau soviel verstanden wie
    das letzte Mal, d.h. gar
    nichts, ich werde mir Deine Post an Weihnachten von Margret übersetzen lassen. Eine e-mail hab ich geschickt. Ich wünsch Dir nochmals eine glückliche Zeit und bestes Gelingen aller Deiner Pläne.
    Liebe Grüße
    Deine Heidi

  • 21 December 2005 - 15:24

    Rob:

    Lekker kort om te lezen, hopelijk is bram nu ook gemotiveert om het kort(er) te houden ;)

    Prettige kerst, gelukkig nieuwjaar! en maak je maar geen zorgen hoor, dino's kunnen heel oud worden dus zo snel sterf jij niet uit!

    Groeten uit het koude, sneeuwloze, natte land waar bigbrother morgen ten einde is.

    Ik zeg wel ff wie er heeft gewonnen, heb je toch nog wat oer hollandse cultuur daaro ;)

    -Rob

  • 21 December 2005 - 15:24

    Rob:

    ps.

    Valt het jou ook op dat mijn bericten steeds langer worden!

    -Rob

  • 21 December 2005 - 15:30

    Rob:

    pps.

    Met uitzondering van de vorige natuurlijk :P maar dat is dan ook een ps!

    Deze is ook wat aan de korte kant maar ik doe mijn best... Naja ik denk dat ik toch maar wat meer vertel dan nu ik toch weer bezig ben met onzin uitkramen. Wat ik met kerst ga doen weet ik nog niet. Denk dat ik ergens ga eten ofzo, ik ga jammer genoeg geen fancy tripjes naar het strand of watervallen maken :P Komt later nog wel eens! Vind het kut dat er geen sneeuw is, was wel even een klein laagje een paar dagen geleden maar dat was zo weer weg.

    Hebben jullie daar in ghana wel eens sneeuw? In de bergen ofzo?? En heb jij dat verhaal gehoort? Stond iets in de metro vandaag over een of andere vent in Ghana. w8 ik zoek het ff op...

    Naja metro heeft geen website... bij het zoeken kwam ik alleen dit nieuwtje tegen:
    Gratis condooms voor Ghana
    Het Afrikaanse Ghana is één van de vele landen waar nog altijd een groot tekort is aan verschillende soorten zorg en middelen. Ook condooms zijn er duur, maar hard nodig. Lieke van 't Klooster, vierdejaars studente HBO Verpleegkunde, gaat 5 maanden naar Ghana voor haar afstudeerstage en vroeg Condoom-Anoniem om een bijdrage. Condoom-Anoniem gaf haar 1000 condooms mee voor Ghana.

    Hoe gaat het daarmee eigelijk? heb je al een importbruid op zak of houdht je het bij de andere dino's?

    Nogmaals groeten van hiero!

    -Rob

  • 21 December 2005 - 15:33

    Rob:

    ppps.

    Waah! ik heb eindelijk nu eens meer geschreven dan Marco! Hulde aan mij!!! woohoo!

    (Dit bericht telt niet, mijn volgende bericht wordt groter, ik moet stijgende lijn aanhouden!)

    -Rob

  • 21 December 2005 - 16:16

    Bram:

    ja, alweer.

    yo marco. jij ook alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar enzo. zo te lezen is het keikut dat jamie weg is. toch is het hier wel zeer goed.

    door een vergissing heb ik deze week totaal geen stress. ik moet namelijk die opdracht van ontwerpen inleveren vrijdag (dankje voor dat in die mail nog he, ik heb het in mn verslag verwerkt met dingen als "een vriend van mij in ghana met meer ervaring met powercuts dan wie ook" enzo) en dus ook mn verslag afmaken, maar dat heb ik twee weekenden geleden al gemaakt omdat ik dacht dat het toen al af moest zijn. ik heb het dus nu al af en kan mijn tijd besteden aan nuttige dingen zoals andere mensen focken en zenuwachtig maken dat ze het nog niet afhebben. voor de rest is het dus nog wel druk (ben eindelijk begonnen met het ontwerpen van het hoesje van de cd van bitter lemon en moet nog steeds die poster afmaken en nog dingen voor sonja schilderen etc, etc. en naar school gaan). deze week ga ik naar school onder het motto "less is more", dus ik ga vooral niet naar school. maandag alleen maar tekenles, gisteren naar sonja en kerstcadeaus kopen in amsterdam (onderandere voor mn pa een hippe dvd van ray charles) en vandaag uitgeslapen (iets wat ik al 3 weken niet meer had gedaan) en de trein naar delft gepakt. vandaag dus geen school, maar morgen wel weer braaf.

    door alle drukte zit bij mij de kerstsfeer er nog niet echt in, hopelijk komt daar vanavond verandering in. we gaan namelijk kerst vieren (excuus om de hele avond snoep te eten, bier te drinken en tv te kijken) met arjen en pieter en jan willem (huis dus) en dan komen marco, bart, paul en sonja ook nog. druk huis dus, maar wel ganz gezellig. onze huiskamer is wel al helemaal versierd met lampjes (ik weet niet of ik dat al had verteld, maar nu hangen er nog meer lampjes) en de lelijke kerstboom die ik van bastiaan had gekregen voor sinterklaas staat op de tv. erg ehh.. knus dus?

    voor de rest heb ik eindelijk een piramideriem gekocht gisteren (jaja, zo'n ding met van die vierkante punten piramides van metaal op van dat zwarte leren riem. zo'n ding wat ik al 2 jaar zeg te gaan kopen. zo'n ding dus) en een tshirt van de ramones (HEY HO LETS GO!) en nog wat zooi. ik ben benieuwd hoe marco zo gaat reageren op mijn riem, want die vindt zo'n ding verschrikkelijk en hij komt zo. sonja vond het in ieder geval niet geweldig...:D:D het liefst doe ik em met kerstavond aan naar mn familie, ik wil eigenlijk dat gezicht van mn nichtje zien als ze dat ding ziet:D maar goed, om een discussie voor de rest van de avond te voorkomen doe ik dat maar niet.

    komende dagen heb ik het trouwens weer druk, tot vrijdagmiddag nog in delft, dan via amsterdam naar huis, zaterdag naar antwerpen, zondag thuis, maandag en dinsdag naar zeeland (met sonja naar r famlie), woensdag donderdag vrijdag naar parijs (yeah!!! met sonja, pa, zus en haar vriendje maurice). dan komt de 30 marco meteen logeren, en dan alweer oud und nieuw vieren. daarna is het begin van het leren... ik moet namelijk superveel leren voor de tentamenweek in januari. erg kut.

    maar hey, dude, ik moet stoppen, want ik ga eten kopen met marco en paul (bart eet toch niet mee, want die heeft het te druk, hihi). het was helaas deze keer kort bericht, maar ik heb toch geen reet te vertellen (dat had je waarschijnlijk wel kunnen opmerken uit mn bericht).

    yo

    bram

  • 22 December 2005 - 22:31

    Rob:

    Joost heeft big brother 2005 gewonnen!

    -Rob

  • 24 December 2005 - 23:40

    Monika Cornu:

    naja...nachdem ich jetzt lange zeit den text zu übersetzen versucht habe, versteh ich....gaaaaaaaaanz wenig...naja, die sprache ist ganz witzig zu lesen... aber zu verstehen...naja...hm, ich wünsch mal einfach ganz schöne weihnachten...und ja... take care...

  • 25 December 2005 - 21:34

    PM:

    White Christmas; hoezo? waar?

  • 01 Januari 2006 - 20:50

    Bastiaan:

    Gelukkig Nieuwjaar!

  • 05 Januari 2006 - 11:38

    Bram:

    ja marco, ook van mij uiteraard een gelukkig nieuwjaar.

    hoe was ons nieuwjaar? eigenlijk pathetisch. nouja, dat is misschien overdreven, maar het was wel beneden verwachting. opeens wilde marco en bas namelijk niet meer naar amsterdam, en omdat wij wel zo solidair waren om het met hun te vieren, bleven we in soest. leuk natuurlijk, maar het feest op de Dam was ontzettend gaaf heb ik gehoord. jammer dus, maarja, niets aan te doen. hopelijk ga jij volgend jaar wel mee naar amsterdam.

    voor de rest ben ik een beetje begonnen met leren, statica enzo. het is kut. eigenlijk moet ik nu weer verder, dus ik moet er weer vandoor.

    Parijs was wel supervet, Notre Dame is mijn favoriete kathedraal van de hele wereld. Ook de Tuileries (tuin van het Louvre) gezien enzo natuurlijk. Niet het Louvre ingeweest, omdat we maar 3 dagen er waren. Wel in Musee d'Orsay geweest, supervet. Manet is zoiezo al een van mijn favorieten. Manet, Monet, Van Gogh, Degas, Toulouse-Lautrec, Redon, Gauguin, stuk voor stuk Goden. Dan nog uiteraard de Tour d'Eiffel en Basilique de Sacre-Coeur. Maar bij dat laatste zijn we maar even geweest, omdat het echt SUPER ZIEK glad was en mn vader liep met een kruk (van een operatie aan zn knie). Op de terugweg superslecht weer gehad, maar toch na 9 uur (heenreis was 4,5 uur) thuisgekomen. Overal ijs, nergens gestrooid. ultieme combinatie.

    Ook zijn we met Bitter Lemon geselecteerd voor de voorronde van de Highschool Music Competition en spelen we 24 maart in Leiden in LVC. jeej. Ook komt het einde van het album nog steeds dichter bij...

    hokay, nu moet ik echt gaan, want ik moet weer leren:(

  • 08 Januari 2006 - 11:14

    PM:

    Marco, je moeder krijgt last van emotionele obstipatie. Doe daar iets aan voor de 12e!

  • 11 Januari 2006 - 23:04

    PM:

    Van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag under African sky.
    Ik ben in ieder geval de eerste met een felicitatie, hoewel je daar pas veel later achter zal komen.

  • 11 Januari 2006 - 23:13

    Rob:

    He bah.. ben niet de eerste :P

    Gefeliciteerd!

    -Rob

  • 11 Januari 2006 - 23:34

    Bastiaan:

    Yay! Gefeliciteerd!!

    Je kadootje krijg je als je terug komt, heb je al vast wat om je op te verheugen (:

  • 12 Januari 2006 - 08:57

    Bram En Sonja:

    yo marco, ook gefeliciteerd van de dwergjes hier.

    sinds mijn (bram) vorige bericht is er niet veel verandert, sonja heeft een nieuwe kotmaat (heeft ze misschien al verteld) en ik moet leren...

    maak er iig een hele hippe dag van, en dat je nog veel blikken cocacola vrachtwagentjes mag krijgen van je kiddos (of zie je die helemaal niet meer?)

    kusjes,

    bram en sonja

    ps. we schamen ons voor het korte bericht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 49970

Voorgaande reizen:

01 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: